Sumber sejarah inggih meniko, bahan ingkang saged
diguna aken kagem nglempak aken kabar kagem kedadosan wekdal rumiyen.
Panguripan menungso kolorumiyen wonten
ingkang nilar jejak lan bukti-bukti ingkang nyoto, ingkang wonten hubungan
kauripan masyarakat manungso. Siso peninggalan niku sedoyo diwastani Sumber
Sejarah. Ahli sejarah mengkaji soho meneliti sumber sejarah terus disimpulaken.
Sasaran ingkang diteliti soho dikaji / disinauni sedoyo artefak soho tulisan.
Tujuan sangking coro sejarah inggih puniko genah aken soho buktiaken maleh
kedadosan-kedadosan wekdal rumiyen. Ilmu kito mengenai sejarah boten mungkin
jangkep soho cukup. Ilmu sejarah pikantuk saking tiruan sejarah saking sejarah
sisa-sisa tinggalan wekdal rumiyen ingkang kawastanan sumber sejarah. Umumipun
sumber sejarah dibagi dados tigo. Inggih
puniko sumber sejarah terserat lan sumber sejarah boten terserat, lan sumber
barang.
1. Sumber sejarah serat inggih puniko sumber sejarah
ingkang dipun angsalaken lewat warisan ingkang tertulis, catetan kedhadian
ingkang kedadosan wekdal rumiyen, kados : prasasti, dokumen, naskah, piagam,
serat kabar, tambo (catetan taunan saking cino).
2. Sumber mboten tertulis (lesan) meniko keterangan
langsung saking priyatun piambak utawi saking seksi kedadean nalika wekdal
rumiyen. Kados wargo ingkang nderek pidato upacara proklamasi 17 Agustus 1945
wonten dalan Pegangsaan Timur no. 56 Jakarta.
3. Sumber barang meniko sumber sejarah ingkang
angsalipun saking barang-barang peninggalan wekdal rumiyen. Kados gerabah,
kapak, perhiasan, lan liyan-liyane.
Warisan
sejarah saged dibagi dados peninggalan ingkang disengojo soho peninggalan
mboten disengojo. Peninggalan disengojo diwarisaken kaliyan tujuan dados peringatan
dumateng generasi sakterus ipun utawi dateng pihak liyo. Kados seratan
piagam-piagam soho monumen. Lajeng warisan ingkang mboten disengojo meniko
warisan ingkang mboten kagungan maksud utawi tujuan nopo mawon. Kados siso
balung, siso bangunan, serat-serat pribadi, lan liyan-liyane.
Salah
setunggalipun seratan ngingingi perkawis tertentu wonten sejarah kagem sumber
sejarah. Sumber sejarah ingkang asli diwastani sumber primer, lajeng sumber
sejarah ingkang nggadai isi/bobot/barang-barang asli ingkang sampun
dirampungaken diwastani sumber sekunder.
Saking anggepane Louis Gottschalk
sumber primer inggih punika kesaksian saking salah setunggalipun piantun
kalihan midangetaken soho mersani tiyambak, utawi mirsani kalihan ponco
indronipun ingkang lintu, utawi setunggalipun alat mekanis kados diktafon. Sumber
primer kedah saking salah setunggalipun piantun ingkang arupi seratan mboten
kedah asli ingkang artosipun asli miturut hukum, inggih meniko seratan meniko
tiyambak wonten lebetipun seratan ingkang awal.
Kepustakaan kedah dibetahaken soho dipun damel kagem
nyerat karya ilmiah kumpulan saking buku-buku ingkang sebagian ageng dipun
damel kangge panutan,inggih meniko hasil-hasil seratan ingkang dipun damel
pados ing ndalem hal-hal ingkang kedah dipun tinggali soho dipun serat.
Ing ndalem sumber sejarah pengelingipun tiang inggih
berpengaruh ageng pepilingipun tiang kados rekaman, tiruan saking pengalaman
wekdal rumiyin. Kanthi wontenipun tiruan sejarah meniko, pangilingan meniko
saged dipun awetaken utawi dipun lestariaken. Sebab meniko wekdal rumiyen
mboten pejah kagem menungso ingkang gesang wekdal sakmeniko. Pangeling meniko Rahmat
saking Gusti Pengeran ingkang dipun paringaken dumateng manungso kagem ngoco
ndamel ndandosi manah lahir.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar
Leave Your Comment Please...